17 oktober 2008

Kurs

I onsdags var det kursdags igen. Den här gången fick vi träna på sitt, sitt-stanna kvar och sedan att gå fot. Jag kan ju gå fint bredvid matte, alltså inte dra utan hålla mig hyffsat bredvid henne när vi är ute och går. Men nu skulle jag alltså gå fot. Det innebar att jag skulle sitta fint bredvid henne så fort hon stannade och när hon gick skulle jag gå och när hon stannade skulle jag trycka ner sötrumpan min i kalla backen igen. Försökte ta mig ur det först men när hon inte gav upp efter tredje försöket så gjorde jag som hon ville. Hon hade ju go-karra med sig så det var värt att anstränga sig lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni går kurs! Den som väntar...
Drömde i natt att du kastrerat Bollen :o

Anonym sa...

Idag rymde din morsa på jobbet :o Hon kom ner till mig på fiskavdelningen och hoppade upp på mig och var glad! Taxen drog raka vägen bort till grisöronen och valpen sprang till Eva och viftade på kroppen :)