17 september 2007

Helgen och reeeeeeegn

I helgen var husse och matte bortresta så jag var hemma hos min kennelmamma Eva. Hemma hos henne bor även min mamma Metallica, en annan whippet som heter Nova och lilla taxen Mysan. Kul att träffa mamsen igen men hon tycker inte om när jag busade och hade mig med henne. Då skällde hon på mig och sa åt mig att gå och lägga mig. Nog för att jag kan vara lite trotsig men säger mamma att det är dags att gå och lägga sig, då är det det.

Här är Mysan, jag och Nova. Inte så jättebra kvalite men bättre än ingenting tänkte matte.


Matte vet att jag hatar regn, ändå ska hon dra ut mig på promenad på morgonen. Jag blir så trött. Imorse tog hon på mig mitt supertuffa täcke och drog iväg med mig. Jag ville verkligen inte gå när det var så blött och kallt så jag gick fot om fot för att störa matte. Jag lyckades, hon bar mig halva vägen till jobbet. Ganska skönt att bara få åka. Matte var inte lika glad dock så sista biten trampade jag på ganska bra så att hon skulle bli glad på mig.

Lägg gärna märke till påsförslutaren som håller fast täcket, jag är fortfarnade lite för smal för det.


Inga kommentarer: