08 oktober 2007

Utställning

I lördags var jag på utställning igen. =) Jag var enda whippen som ställde upp men det var en till vinthund också, en saluki. Jag var sist in i min ring och domaren, Ulla Kvist, har jag träffat förut. Det var hon som bedömde mig i Matfors när jag var 4,5 mån. Hon sa att jag hade växt på mig bra, var välutvecklad för min ålder och att jag var jättefin och trevlig. Hon sa även att jag hade utmärkt hals, mörka fina ögon, bra vinklar både fram och bak och att jag hade häftig teckning. =D Mallig jag blev.
Jag gick jättefint bredvid matte hela tiden och när hon ställde upp mig framför Ulla stod jag helt stilla jättelänge. Det kröp i benen men matte såg så glad ut när jag stod stilla så jag ansträngde mig extra mycket. Vi gick ut ur ringen med ett HP och jag blev ju även BIR eftersom det bara var jag där. =D
När jag fick gå mot salukin vann jag så jag blev BIG och fick få i stora ringen på BIS valp. När vi gick där fick jag gå efter en jättesöt liten vit tjej som jag gärna ville leka med. Det resulterade i att jag trippade för mycket och lyssnade inte på matte så jag blev 6 av 10. Men både jag och matte var nöjda med dagen ändå och jag sov hela vägen hem i bilen och hemma också. Ända tills kusin Ebba kom förstås. Då blev det lite bus och så men hon var också ganska trött så vi sov tillsammans hela kvällen och natten.

Matte kommer lägga upp lite kort och kanske även en liten film från utställningen så håll ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS ni är super duktiga :D
/Monika

Unknown sa...

Hej Oliver med familj

hälsningar från brorsan Panther i Hudik! Vi är så lika - till sättet också verkar det som enligt beskrivningarna :-)

//Panther, Affe och Ulrica

Unknown sa...

Hej Oliver med familj!

Här kommer hälsningar från brorsan Panther i Hudik. Vi är så lika så det är inte klokt - både till utseende och sätt verkar det som enligt beskrivningarna :-)

//Panther, Affe och Ulrica