30 mars 2008

Jag har fyllt 1 år

Igår fyllde jag år, för första gången. =D Hurra! Hurra! Hurra! Hurra för mig!
Jag och matte åkte ut till Åstön och träffade mina systrar Hallon och Puma och deras extrasyskon Nike och Cecil. Dessvärre kunde vi inte leka med varandra eftersom jag har fått tratt nu. Men det återkommer vi till senare.
Eftersom jag inte kan äta så mycket konstiga saker utan föredrar min egen mat fick jag godis, format till en 1:a, i min mat istället. Fint va?! =) Hur gott som helst iaf.
Jag har som sagt fått tratt nu. Matte säger att det är för att såret vid ögat läker som det kliar så mycket. Försökte klia bort stygnen så då åkte matte och köpte en tratt så nu får jag kämpa jättemycket för att komma åt ögat. Dessvärre går det inge vidare.
I förrgår gjorde jag en liten dum sak.. Jag var ensam hemma och hade lite tråkigt. Då hittade en tuggummipåse, nyöppnad. Den luktade så gott och smakade ännu godare. Blev inge roligt lite senare däremot för då kräktes jag upp all mat jag ätit under dagen plus massa tuggummin. Men det luktade gott iaf sa matte. När jag hade kräkts 5 ggr gjorde matte iordning vätskeersättning åt mig för då tyckte hon att jag såg lite hängig ut. Somnade tidigt den kvällen och på morgonen efter, dvs min födelsedag, mådde jag mycket bättre. =)
Nu ska jag och matte gå ut och gå i solen.
Ha det så bra allihop!

Inga kommentarer: