30 augusti 2008

Min första cykeltur

Ikväll fick matte en dum idé. Hon tog på mig mitt breda halsband och reflexkopplet, sen gick vi ner källaren och hämtade en röd plåtsak och sen skulle hon ha mig till att jogga bredvid den fast den rörde sig oberäknerligt och lät konstigt. Hon påstår att det är bra för mig och mina rörelser, min kondition och muskelbyggnad.
Vi har tydligen tagit vår första gemensamma cykeltur. Det var lite skrämmande först men efter ett tag förstod jag lite mer vad som väntades av mig och då gickdet ju galant. Den hoppade inte ens mot mig.
Vi ska nog kunna bli kompisar jag och den där cykeln. Vi ska tydligen umgås ganska mycket här i höst påstår matte. Vi får väl se hur det blir med det, hon kan vara lite lat min matte ibland. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Läskigt! Jag har klart mig... än så länge!