08 september 2008

Första dagen på dagis

Idag var första dagen på dagis. Matte jagade upp mig jättetidigt imorse (hade ställt in mig på att det var helg) och skulle ha mig till att gå ut med henne och sedan hoppa in i bilen. Det var jättekallt ute imorse. Jag ville mycket hellre ligga kvar i korgen och sova vidare.
Vi åkte iaf raka vägen till mitt dagis. När vi kom dit och jag förstod att jag skulle få stanna där blev jag så nyfiken på mitt rum att jag glömde bort att säga hejdå till matte. Men det gjorde inte så mycket, dagen gick så fort så hon kom snart och hämtade mig igen. Jag skulle nämligen bara vara där halva dagen idag, inskolning kallas det visst. Jag fick iaf vara tillsammans med en jättefin tjej som hette Mira. Hon var lite yngre än mig men hon var verkligen jättefin. Luktade gott gjorde hon också. Jag visade tydligt att vi två borde bli tre men hon verkar inte fatta vad jag menade. ;)

Nu är vi hemma hos mormor. Mormor är inte här däremot, konstigt. Vi ska tydligen jobba här imorgon så då får jag inte gå på dagis. Dagen efter imorgon däremot, då har matte lovat att jag ska få vara på dagis hela dan. Guuud vad jag längtar! Jag var dock väldigt trött när jag kom hem idag från dagis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med dagis!

Anonym sa...

Kolla in Klasans kennels hemsida!
Ha det så kul på dagis idag :)

Anonym sa...

Jag var på hunddagis en gång men jag tycte inte om det! De kallade mig "utbrytarkungen"... undrar just varför, hehe

Anonym sa...

Jag går på dagis nästan varje dag. Liam har berättat hur man kan smita men de har satt upp extra galler för mitt rum... Dumt! Jag tycker bäst om att vara hemma med mina leksaker. Men bara om jag får människosällskap.
/Justus