26 juni 2008

Lure coursing

Idag var jag och matte på Lure coursing-träning på Bänkås flygfält på Alnö. Jag var inte med och sprang utan vi tittade bara. Mina syskon var så duktiga. Fick även träffa min brorsa Panther som bor i Hudiksvall. Det var jättekul att se honom. Vi har inte setts sen vi flyttade till våra nya hem när vi var 8 veckor gamla. Han var precis som mig, snygg och pratade massor. =)
Några av hundarna innan första loppet.
Pommac laddar inför sitt lopp. Hans husse tyckte att han såg ut som en tonåring med tandställning. =)


Panther innan hans lopp skulle gå.


Det där är min bror det. Snygg som få.


Min lilla syster Hallon. Söt som socker.


Jag låg i solen och tittade på de andra.


Sen satte jag mig i bilen och tittade på de andra på håll ett tag.


Såhär trött blev jag efter en kväll på lure coursing-fältet.
Det var såå skönt med kalluften som kom ut från fläkten. =)
När vi kom hem gick vi ner till planen och matte kastade lite boll till mig. Orkade bara springa några kast dock, sen ville jag gå hem och sova.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej igen Oliver! Jättekul att äntligen få träffas. Vilka fina bilder du knäppt på mig - roligt att få bli förevigad på kapplöpningsbanan. Jag var också trött, sov hela hemresan trots att jag bara sprang ett halvt lopp!

Anonym sa...

Men, hej hopp! Jag veeet ju att ni gjort massor av saker de senaste dagarna... uppdatera!
Jag vet vart det finns fina bilder på OlliBoll :D han är ju helt underbar att fota!

Nu åker jag till morsan, kom ni med vettja!